Results 1 to 9 of 9

Thread: GC controller and wiimote

  1. #1

    GC controller and wiimote

    Hello!!!!

    I was wondering if theres any app or something that would let me play Gamecube games on my wii without a GameCube controller... I dont have one and Im not very fond of spending 15 bucks on something I'll rarely use


    Thanks!

  2. #2
    Junior Member
    ~ WiiHacks ***** Supporter~
    *Priority Support Member*

    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    180
    No way as those game work in "Gamecube mode" of the Wii.
    Order one from dealextreme, 8 bucks and free shipping worldwide
    ------------------------------------------------
    If you found my post useful, hit the blue "Thanks"
    button to the right

  3. #3
    and... is there any way to mod the wiimote then so it will act as a GC controller? it would be possible, right?

  4. #4
    noooo because the Wii goes into native mode which makes it (dont quote me) cut the cpu run at half speed so it can play GC games so it wouldn't even matter if they did make a driver and really only $8 omg dont be SOOOO cheap S

  5. #5
    Junior Member
    ~ WiiHacks ***** Supporter~
    *Priority Support Member*

    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    180
    Yeah, not to mention that if it would be possible to use wiimotes in old GC games then Nintendo would be unable to resell their old shit to us again with the "New Game Control!" label...
    ------------------------------------------------
    If you found my post useful, hit the blue "Thanks"
    button to the right

  6. #6
    Banned Banned Guy's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Perth, Western Australia
    Posts
    3,826
    Quote Originally Posted by danih View Post
    Yeah, not to mention that if it would be possible to use wiimotes in old GC games then Nintendo would be unable to resell their old shit to us again with the "New Play Control!" label...
    Fix'd



    __________________

  7. #7
    Junior Member
    ~ WiiHacks ***** Supporter~
    *Priority Support Member*

    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    180
    Hahaha yeah
    ------------------------------------------------
    If you found my post useful, hit the blue "Thanks"
    button to the right

  8. #8
    Banned Banned Guy's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Perth, Western Australia
    Posts
    3,826
    you gotta go to look at legal game covers more often my friend

  9. #9
    hahahahahaah true true...

    By the way... does anybody know of another site with free shipping worlwide like dealextreme???

    I want the drums for wii, but here its way too expensive and dealextreme doesnt seem to have them in stock

    Thanks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •