Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: Bricked Wii - Banner Brick - 4.2U

  1. #1
    New Member
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    7
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Bricked Wii - Banner Brick - 4.2U

    So its been awhile since ive touched my wii trying to figure out what i've done haha and well i need help fixing my wii ....... i have the nintendo wii 4.2USA version and i hacked or softmodded it with indiana jones hack and bannerbomb i think and well so anyways i was surfing through the internet being a dumb teen and well i found MyMenuify which was the stupidest thing ive should have never done and i bricked my wii installing a bad .wad file and now when i startup my wii it gives me pink and green colors sidebard to eachother like a pattern and thats it. and so well idk what to do now .........i still have my sd card contents and stuff but idk how that helps .....i couldnt backup my NAND at that chance because of the memory i had for an SD card, im unsure now but i think i know i installed bootmii or boot2 , or priiloader , idk how to activate it but i know for sure that the save mii frii works i plugged in my GC controller to the 4th port , held down the D Pad and turned it on. and i guess i got the recovery menu or something i got a black screen with my serial thing on the bottom right corner of my tv screen saying USA 4.2U ............. please help me ive been trying to find a fix for a while now

    i have a better sd card NOW but idk how it can help since idk how i can backup my NAND now.

  2. #2
    Senior Member
    WiiHacks Staff
    Senior Moderator
    Only site donators may send a PM to WiiHacks Staff
    oddgriffin's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    New Franklin, Ohio. USA
    Posts
    10,191
    Thanks
    2,204
    Thanked 2,574 Times in 2,010 Posts
    Blog Entries
    2
    Quote Originally Posted by santarita16 View Post
    So its been awhile since ive touched my wii .
    Can I just say how this sounds like you may need some alone time.
    Sent from my van, down by the river.




    Never quantify your life by comparison. It is always going to be apples to oranges. If you feel the need to always look down on others, you currently do not own enough mirrors------ Tommie Griffin.

  3. 4 Users Say Thank You to oddgriffin For This Useful Post


  4. #3
    Forum Administrator BluPhant's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Location
    New England
    Posts
    2,357
    Thanks
    216
    Thanked 1,280 Times in 722 Posts
    * Format a nice 1 or 2 gig sd card.
    * Unzip this file to it.
    Code:
     pass is www.wiihacks.com
    (NOTE the apps/etc folders should be on the root of your SD card)
    * Turn wii off.
    * Place card in sd slot.
    * Turn wii on.
    * Cross your fingers.

    If this works, you can follow the softmod any wii guide and rehab your Wii. If not... well.....

    -Blu

    Softmod ANY Wii
    | USB-FAT32 | Error Index | Chat!
    An Introduction To Wii Hacking - MUST READ for all new Wii Hackers
    If I have been of help to you, please click the "Thanks" icon to the left.



  5. #4
    Senior Member
    WiiHacks Staff
    Forum Administrator
    Only Site Donators Can PM Staff
    nightstah's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Repatriated to WH
    Posts
    18,503
    Thanks
    1,859
    Thanked 4,333 Times in 3,634 Posts
    Blog Entries
    5
    Too funny, Odd (no offense to OP who definitely is a product of his age and suffered from the reckless "I want syndrome" a little much

  6. #5
    New Member
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    7
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    haha ok cmon not like that its been awhile since ive used the wii for gaming because of this brick and also does an 8gb KODAK SD CARD worK?

    im just unsure if i have or not i cant remember i know its installed bootmii i forgot if priiloader is tho

    Please use the Edit function.
    Last edited by Jax; 01-09-2013 at 12:46 PM. Reason: Merged Posts.

  7. #6
    Senior Member
    WiiHacks Staff
    Senior Moderator
    Only site donators may send a PM to WiiHacks Staff
    oddgriffin's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    New Franklin, Ohio. USA
    Posts
    10,191
    Thanks
    2,204
    Thanked 2,574 Times in 2,010 Posts
    Blog Entries
    2
    Well naturely it's gonna be like a brick if you haven't played with it in a while.
    Sent from my van, down by the river.




    Never quantify your life by comparison. It is always going to be apples to oranges. If you feel the need to always look down on others, you currently do not own enough mirrors------ Tommie Griffin.

  8. #7
    Senior Member
    WiiHacks Staff
    Forum Administrator
    Only Site Donators Can PM Staff
    nightstah's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Repatriated to WH
    Posts
    18,503
    Thanks
    1,859
    Thanked 4,333 Times in 3,634 Posts
    Blog Entries
    5
    @santarita:

    Please don't DOUBLE POST, it's frowned upon and against site rules. In all seriousness, do not use a SDHC --- your odds are 50-50 at best. Use a 1gb or 2gb full size SD card instead.

  9. #8
    New Member
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    7
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    lol ok haha lol Bluphant i tryed that out and well no chance......green and pink colors again......... still .....i have an 8gb KODAK SDHC card .......

    agh ok ok i have regular sd card but its 128mb......;/ i also have hte microsd with microsd adapter .....and there not sdhc

    Please use the Edit function.
    Last edited by Jax; 01-09-2013 at 12:48 PM. Reason: Merged Posts.

  10. #9
    Forum Administrator BluPhant's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Location
    New England
    Posts
    2,357
    Thanks
    216
    Thanked 1,280 Times in 722 Posts
    Did you do what I said, with a 1 or 2 gig card?

    Softmod ANY Wii
    | USB-FAT32 | Error Index | Chat!
    An Introduction To Wii Hacking - MUST READ for all new Wii Hackers
    If I have been of help to you, please click the "Thanks" icon to the left.



  11. #10
    New Member
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    7
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    LG microsd card adapter with microsd card 2gb yay ok i have that going to try it now .....crosses fingers

    yes i did do what you said ........hold on no for the .....drum roll

    ok yeah i did what you said format my sd card 2gb to be exact now copied the contents onto the sd card of course root because theres nothing on it ....started up my wii ......ann did nothing but cross my finger ....... and green and pink colors come up again oh man this is really bugging haha.......isnt there any other solutions ? .like a disc or game or something with a fix for this .............or possibly modchip which im never going to give someone to fix or buy for my wii.

    Please use the Edit function.
    Last edited by Jax; 01-09-2013 at 12:43 PM. Reason: Merged Posts.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •